IdaGoddamn

Alla inlägg under augusti 2010

..

Av IdaGoddamn - 31 augusti 2010 15:34





Av IdaGoddamn - 31 augusti 2010 14:08


Ibland önskar jag att folk kunde vara som mig, jag önskar att någon hade kunnat förstå mig och inte bara babbla bort det man vill prata om, det man behöver prata om. Att leva ett liv som jag inte kan berätta hur det egentligen ligger till är jävligt tungt för mig, att försöka förneka allting som finns där hela tiden och framför allt att inte kunna prata med någon om det gör det hela ännu jobbigare. Det är ingen som vet vad jag egentligen går igenom och jag kan heller inte berätta det..


Har folk verkligen så svårt att prata med någon och få den på andra tankar? Är det så svårt för folk att bry sig och faktiskt försöka få en att må bättre? Jag är en sån människa som alltid ställer upp och lyssnar på dom jag har nära mig, pratar med dom, ger dom tips och framför allt så försöker jag få in dom på andra tankar, bättre tankar, helt enkelt är jag en människa som vill hjälpa folk. Jag är inte den som bara kollar bort när någon försöker och behöver prata och börjar babbla om något helt annat för att man inte är ett dugg intresserad eller för att det blir för djupt, det tycker jag är helt knäppt, människan som försöker prata om det BEHÖVER antagligen det.



  

 ^ jag vet hur det är att försöka, 

inte för att jag vill utan för att jag måste!


Av IdaGoddamn - 31 augusti 2010 12:24


Här får ni en syn många trodde att dom aldrig skulle få se, mig i blont hår, jag har alltid haft mörkbrunt hår som ljusast har det varit ljusbrunt, men aldrig blont. Jag blonderade håret och slängde på en honungsblond färg, var inte riktigt nöjd så jag tog den ljusaste bruna som fanns och jag var tillbaka med samma gamla vanliga hårfärg, lite less jag blev speciellt då jag bara hade i halva tiden! 


   

Ska låta mitt hår vila i en månad, sen kommer jag att se ut så där,

jag trivdes i det :) 


Av IdaGoddamn - 31 augusti 2010 11:43


Ska jag vara ärlig så har tankarna gått úpp & ned dom senaste dagarna, jag har bollat med mina egna tankar och det slutar kanske inte alltid så bra. Jag tycker att du har varit lite väl hård mot mig dom senaste dagarna, missförstått precis allting jag sagt & tagit åt dig av allt. Jag gillar inte när det är så, så istället så stänger jag in mig, sover en skvätt eller tre och bara tänker på allt annat än alla problem eller ja, jag försöker iaf!


Men ibland så fungerar det inte att bara stänga in sig, det gör det hela lite värre som jag märkt, det fungerar hellet inte att bete sig precis likadant. Men vi kan låtsas som ingenting, le och skratta om du vill, det kanske hjälper?

..

Av IdaGoddamn - 30 augusti 2010 13:31

 

 

 

 Jag älskar musik!

 

 

 

Musik har blivit en del  av mitt liv, jag kan inte leva utan musik nu, blir typ galen då, haha :) Men jag brukar sitta och leta låtar i min smak som jag sen slänger in i en lista på spotify som jag delar, det är något jag tycker är roligt, jag brukar sitta och lyssna på låtar, vad dom handlar om och  hur allting går ihop i själva musiken :)

 

Jag lyssnade på skit mycket musik när jag mådde som sämst och jag kan berätta för er att musiken och ett positivt tänkande var det som tog upp mig ur hålet, gropen, svackan. Att kunna hålla uppe huvudet är väldigt viktigt, något som också hjälpte mig var ett program som var på tvn om mindfullness, tyckte att det var riktigt intressant att man faktiskt kunde programera sin egen hjärna med att lura sig själv att man mår bra och faktiskt börja må bättre efter ett tag, helt otroligt enligt mig. Jag var där nere när jag såg programmet och jag gick varje dag efter jag sett programmet och tänkte på helt andra saker än vad jag gjorde tidigare, försökte låtsas för mig själv att allting var okej även fast det var långt ifrån okej och tillslut så hjälpte det.

 

Jag är riktigt stolt över att säga att jag faktiskt är uppe ur skiten nu, har kollat mina resultat och jag mår mycket bättre i dagens läge, men så långt ner som jag var så går det inte att ta sig lägre, jag mådde inte allt bra och i mitt huvud fanns ingen framtid och det kändes som att det aldrig kunde bli bättre.

 

Varför jag berättar detta är för att försöka hjälpa dom som faktiskt är där nere, finns så många i dagens samhälle som faktiskt mår skit dåligt, jag visste inte hur det var förens jag var där själv och med det kan jag säga att en deprission är inte ett skämt, det är inget som försvinner på en dag hur gärna man än vill det. Att någon skrattar åt någon som berättar om sin deprission är ju helt sjukt också, dom kan jag bara önska lycka till i livet och hoppas att ni hamnar där ni med en dag. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som hamnade i skiten men där trodde jag allt fel.

 

 

Av IdaGoddamn - 30 augusti 2010 01:28


Det finns dagar som jag tänker tillbaka på gamla tider och inser hur bra man hade det just då, vännerna man hade var riktiga vänner och inte bara såna som kom när dom behövde det utan när jag behövde det också. Såna där dagar som man känner sig extra ensam så saknar jag EN speciell vän, det var en som verkligen gjorde min dag, det var hon & jag och så var det under mina 3 år i Gällivare. Hon fanns alltid där, hon kom till mig, vi kunde bara sitta och tom-glo, vi kunde glo TV och ibland var det enda vi gjorde att skratta, hennes familj var som min familj, jag kunde lita på henne, jag kunde berätta allt för henne, det fanns inga tvivel om att hon absolut inte skulle sprida det vidare. Vi visste vart vi hade varandra och det om något är svårt att hitta i dagens samhälle då dom flesta bara är riktigt korkade.


Det hon gjorde för mig det kommer jag göra för henne, jag kommer alltid att stå här med öppna armar och ta emot henne hur många år det än gått.


Jag saknar en riktig vän, jag saknar en gammal vän. 


Av IdaGoddamn - 28 augusti 2010 11:02


Jag har gjort något så duktigt som att betala räkningar så här på morgonkvisten, jag tog äntligen tag i det så jag är nöjd över mig själv, känns som att jag gjort något bra, haha. Det svider ju att betala räkningarna, man hade kunnat göra så mycket annat för dom pengarna så det känns ju inte speciellt kul, men nu när man väl är klar så känns det bra, jag behöver dessutom inte gå och gömma mig under sängen efter att ha betalt alla räkningar, haha ;)


Nu ska jag belöna mig själv med att spela lite på vårat xbox, blir Halo 3 bara för att jag gillar det spelet, jag & hjärtat spelar på legendary nu, det tar sin tid men det är mycket roligare än när man spelar på en enklare nivå :)



Av IdaGoddamn - 28 augusti 2010 10:33


Det blev ingen telefon eller en kamera, det blev:


  


+

 

  

 

 

+

 

 

Ett par lacoste sneakers som är svart/lila/silver/vita, riktigt snygga enligt mig, dom var precis i min smak så jag var tvungen, har ju inga sneakers, har bara stövlar, ballerina skor och andra "finskor".

 

Sen inhandlade jag en body mist från bodystore som luktade superduper gott.

 

  

 

På bodyshop hittade jag även en läppglans med lukt och smak av vattenmelon, riktig vattenmelon och inte den där konstiga smaken som ska föreställa vattenmelon. Dom som känner mig vet att jag älskar vattenmelons lukten och smaken ;)

 

På Ginatricot hittade jag inte ett smack i kläder, vilket jag ALLTID brukar göra, men den här gången hittade jag bara ringar, så jag shoppade på, köpte ringar till varje finger eftersom att jag tycker det är sjukt snyggt med flera olika ringar som går ihop, hihi.

 

Sen köpte jag annat onödigt tjaffs som nagellack, ett par jeans, en beanie och en halsduk, hittade nämligen en jätte stor (vilket jag vill ha) på Bikbok när jag stod i kassan, haha ;) Jag shoppar nämligen i kassan!

 

 

Hade en helt underbar dag på staden med mitt alldeles egna hjärta, sen hem till en familj som tar hand om en med öppna armar. Jag gillar livet, jag gillar min familj och jag älskar mitt hjärta! Peace out!

 

 

Presentation


"Truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for." -Bob Marley


Kategorier

If you don't understand

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards