IdaGoddamn

Alla inlägg under juli 2010

Av IdaGoddamn - 31 juli 2010 11:12


Det är så himla skönt att vakna upp brevid den man älskar mest det är så himla skönt då han kommer och kryper nära och ligger och stryker mig i håret och på kroppen. Jag älskar morgonmys, det hjälper mig att ta bort mitt sjukt dåliga morgonhumör. Kryper mitt hjärta nära, då är min dag räddad, då är jag som en liten valp hela dagen ;)


Sitter i soffan nu och steker, funderar på frukost + kaffe men jag orkar inte riktigt ännu, jag ska nog fråga snällt ifall mitt hjärta hade kunnat slänga igång kaffet, hihi :) Han sitter här och gräver i sig en blodapelsin (ja, mitt i sommarn.), han ber om ursäkt för hur han äter och grisar även fast jag bara kan sitta och kolla på honom i flera timmar för att jag tycker han är så söt när han sitter där och smaskar, haha ;)


  



Av IdaGoddamn - 30 juli 2010 20:41


Jag älskar sommaren,

jag älskar dig,

jag älskar solen,

jag älskar värmen,

jag älskar sena sommarnätter.


  



Av IdaGoddamn - 29 juli 2010 21:58


Här sitter jag och funderar på hur tjejer som ligger med en kille som redan har tjejer egentligen tänker, det är en fråga jag ställt mig många gånger, jag hade personligen aldrig kunnat göra en sån grej och då menar jag ifall jag vore singel, inte ens då.


Som sagt så ser killar sex som sex och kärlek som kärlek, så är han otrogen med dig så utnyttjar han dig bara, han  utnyttjar tillfället för att du sen ska få gå och bära på hans hemlighet. När ni gör en sån grej så kan ni lika gärna tattuera in "Hej, jag är billig, utnyttja mig om du vill, kommer alltid bresa för dig", haha.


Sen det där på tv om hur någon tror att dom ska kunna få killen som är otrogen med dom och då tänker jag så här för det första "om han är otrogen med mig, då lär han vara det mot mig", sen ifall han håller sig kvar vid hans tjej/fru/dam så är det henne han vill ha, inte dig, dig utnyttjar han bara, för det är som sagt skillnad på sex och kärlek i killars huvuden. Han har ju inte dumpat henne så antagligen så kommer han inte göra det heller.


Usch, blir så less på alla korkade och billiga saker som egentligen finns där ute. Verkar finnas en hel del korkade tjejer vart man än kollar och jag säger en sak, det är tur att jag är smart, det är tur att jag inte är den som bresar på benen direkt någon stöter på mig även fast jag skulle varit singel. I mina ögon är det så jävla billigt, det är allt tur att jag är en förhållande tjej med hjärna och ingen billig sak utan hjärna!




Av IdaGoddamn - 29 juli 2010 20:52


Idag har jag åkt med Maja till Luleå, vi kikade lite på stan, gled runt och åt lite onyttigt, jag bröt dieten men så länge det inte blir hela tiden så är jag nöjd- Det är så himla svårt att hålla sig till den, skämmigt och komma in och säga "Hej, kan ni baka en pizza med mörktbröd, bara bönor och sallad, INGEN SÅS" det funkar inte och sen så hatar jag att äta själv, så jag hakade på, men det skadar inte, den där kycklingrullen jag åt är ändå det enda jag ätit idag, så de så :D


Planen var att shoppa lite, men det enda jag hittade var två nya body splash, en super söt nyckelring med två hjärt-halvor, Gustav fick den ena såklart, sen inhandlade jag ett check-häfte åt han, med olika snusk-saker som han kan riva fram då han tycker att vi borde sätta igång, haha :) Sen köpte jag en annan sak, men det är lite pinsamt så det kan jag ju inte berätta för er här, HEHE. Kärleksbutiken is the shit!


Nu har jag precis duschat och nu sitter jag här, ensam, hjärtat är på jobbet till imorgon så det suger, jag som hatar att vara ensam, i alla fall idag. Skriver senare, puss!


Av IdaGoddamn - 29 juli 2010 09:57


Har fått många olika kommentarer på Porr-films inlägget, inte helt oväntat :) Men en sak kan jag säga er alla är att killar är killar, killar tänker inte riktigt som tjejer gör och det har jag lärt mig under min uppväxt med äldre bröder, man kan som inte göra någonting åt det, dom tänker på helt andra sätt, inte alls lika invecklat som tjejer.


Grejen med killar och porrfilm är att dom är översexuella, kanske inte ska säga alla men dom flesta sitter ju och glor på porrfilm. Jag ser hellre att min pojkvän gör det och jag tillåter det för det spelar verkligen ingen roll vad man säger, dom kollar i alla fall så istället för att göra det till en hemlig-grej så kan man ju inse fakta bara, man ska heller inte ta det personligt. Dessutom ökade det mitt förtroende till honom hur sjukt de än låter, men när han kommer och kör på nya grejer så kan man ju börja fundera på ifall han är iväg på andra äventyr men nu vet jag ju vart det kommer ifrån och dessutom tar han ju ut det på mig, lektionerna gör ju att dom lär sig lite mer dessutom, det är bra, haha :)


Jag läste i solo om killar, dom skiljer på sex och kärlek, låter helt sjukt i mina öron med tjejer, men killarna var ju trots allt bara en kladd made by the uppfinnare self, haha. Sen kom vi tjejer, vi har lite mer utvecklade hjärnor, lite mer normalt tänkande, lite mer vett :) Men samtidigt så kan man aldrig önska att en kille ska tänka som en tjej, för det kommer aldrig att hända.


Man har hört ofta att killar inte förstår sig på tjejer, i wonder why, haha ;)





Av IdaGoddamn - 29 juli 2010 02:43


  


Det finns inget bättre än att få ligga här, alldeles brevid, nära. Du är så söt när du sover, du är så söt när du gör dina konstiga miner, dina konstiga rörelser och bara ser så där helt oskyldig ut.


Ida  Gustav.




Av IdaGoddamn - 28 juli 2010 12:17


Jag och hjärtat har börjat leta upp recept på internet på nyttiga rätter så nu kör vi på bönor och andra nyttiga grejer och det känns riktigt skönt faktiskt, kul med lite annorlunda mat för det kan bli tråkigt i längden med samma mat hela tiden.


Vi har ätit gott i 2 dagar, nyttigt och det måste nog varit det godaste jag någonsin ätit och det var gjort av mitt älskade hjärta så det gjorde det ännu godare :) Det är riktigt roligt att se honom stå och laga mat då det är jag som fått göra det i 1,5 år ungefär då han inte kunnnat, men allt blir så mycket lättare med recept och han ser faktiskt ut att trivas med att laga mat, kul att se framsteg.


Det är faktiskt rätt sexigt med killar som kan laga mat för den delen med enligt mig, mitt hjärta är iaf sexig när han lagar mat, hihi ;)


  


Chili sin carne är det som är på bilden, riktigt gott. Nu är det nog jag som startar upp en recept flik på min blogg ;) Här kommer den första!

 

2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
1 zucchini
röd paprika
msk malen spiskummin
tsk cayennepeppar
tsk malet bryggkaffe
msk olivolja
burk kidneybönor, 400 g
burk vita bönor, 400 g
burkar krossade tomater a 400 g
salt
svartpeppar
2 tsk rödvinsvinäger
1 knippe timjan
1 kvist persilja


Gör så här:

1. Hacka lök, vitlök, zucchini och paprika. Fräs grönsakerna tillsammans med kryddorna och kaffet i olivolja tills det blir gyllenbrunt.

2. Tillsätt bönor och krossade tomater och låt sjuda 5 minuter.

3. Smaka av med salt, peppar och vinäger. Repa timjan och finhacka persilja och strö över chilin före servering.


Smaklig måltid!

Presentation


"Truth is, everybody is going to hurt you; you just gotta find the ones worth suffering for." -Bob Marley


Kategorier

If you don't understand

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards